1,2 мільярда кіловат-годин — стільки електро­енергії спожи­вають нідер­ландські електрички за рік. Із 1 січня весь цей обсяг надходить потягам від вітряків. Жодного вугілля, газу чи енергії АЕС для ключової ланки транс­портної системи Нідер­ландів уже не потрібно.

Країна планувала перевести залізничний транспорт на вітрову енергію з початку 2018 року. Втім, чинов­никам вдалось упоратись швидше. Про що директор націо­нальної залізничної компанії NS наочно повідомив у цьому ролику:

Щодоби NS виконує 5500 рейсів, якими перевозить близько 600 тисяч людей. Енергії ж, яку один вітряк генерує протягом години роботи, вистачає на подолання електричкою дистанції в 190 кілометрів. Компанія працює над зменшенням енерго­витрат і споді­ва­ються до 2020 року знизити їх на 35%, порівняно з 2005 роком.

Втім, частка віднов­лю­ваної енергії в Нідер­ландаї усе ще невисока — всього 5%. 2023-го країна планує вийти на 16%, для чого кількість вітряків треба збільшити утричі з нинішнії 2200 одиниць. Більшість нових вітряків буде розміщено у відкритому морі. Та проти цього висту­пають адміні­страції курортних містечок Нідер­ландів: місцеві мешканці хвилю­ються, що вигляд і шум від вітряків зробить відпо­чинок там менш комфортним і, відпо­відно, популярним, повідом­ляють DutchNews.

Тимчасом істотних успіхів у виробництві енергії з віднов­лю­ваних джерел досягла Шотландія. Торік у серпні її «вітряні поля» згене­рували 106% від потрібної цій частині Велико­бри­танії енергії. Тож за допомогою вітряків, а також викори­сто­вуючи енергію приливів, шотландці планують повністю перейти на віднов­лювану енергетику до 2020 року, пише The Washington Post.

Енергію для нідер­ланд­ських електричок забез­печує компанія Eneco. Її офіс — на задньому плані. Фото з groenetrein.ns.nl, промо-сторінки стовід­со­ткового переходу на вітряну енергію.