1,2 мільярда кіловат-годин — стільки електроенергії споживають нідерландські електрички за рік. Із 1 січня весь цей обсяг надходить потягам від вітряків. Жодного вугілля, газу чи енергії АЕС для ключової ланки транспортної системи Нідерландів уже не потрібно.

Країна планувала перевести залізничний транспорт на вітрову енергію з початку 2018 року. Втім, чиновникам вдалось упоратись швидше. Про що директор національної залізничної компанії NS наочно повідомив у цьому ролику:

Щодоби NS виконує 5500 рейсів, якими перевозить близько 600 тисяч людей. Енергії ж, яку один вітряк генерує протягом години роботи, вистачає на подолання електричкою дистанції в 190 кілометрів. Компанія працює над зменшенням енерговитрат і сподіваються до 2020 року знизити їх на 35%, порівняно з 2005 роком.

Втім, частка відновлюваної енергії в Нідерландаї усе ще невисока — всього 5%. 2023-го країна планує вийти на 16%, для чого кількість вітряків треба збільшити утричі з нинішнії 2200 одиниць. Більшість нових вітряків буде розміщено у відкритому морі. Та проти цього виступають адміністрації курортних містечок Нідерландів: місцеві мешканці хвилюються, що вигляд і шум від вітряків зробить відпочинок там менш комфортним і, відповідно, популярним, повідомляють DutchNews.

Тимчасом істотних успіхів у виробництві енергії з відновлюваних джерел досягла Шотландія. Торік у серпні її “вітряні поля” згенерували 106% від потрібної цій частині Великобританії енергії. Тож за допомогою вітряків, а також використовуючи енергію приливів, шотландці планують повністю перейти на відновлювану енергетику до 2020 року, пише The Washington Post.

Енергію для нідерландських електричок забезпечує компанія Eneco. Її офіс — на задньому плані. Фото з groenetrein.ns.nl, промо-сторінки стовідсоткового переходу на вітряну енергію.