Масовий перехід на електронні листи й онлайн-видання замість паперових найбільше позна­чився на одній тради­ційній галузі: пошті. Один із перших бізнесів у світі став хронічно збитковим: приміром, амери­канська пошта торік витратила на $5,1 млрд більше, ніж заробила.

Серед жертв прогресу фінська пошта Posti — не виняток. Зараз її послугами користу­ються стільки, скільки користу­вались у 1960-х, і показник продовжує падати. Збитки фінських поштарів за 2015-й рік — 75 млн євро, пише The Atlantic.

Тому відтепер по вівторках — це найменш заван­та­жений будень на фінській пошті — працівники зможуть додатково косити газони: вони й так обходять майже три мільйони обійсть. Цей сервіс — за перед­платою: щотижневе півго­динне косіння обійдеться в 65 євро на місяць, годинне — у 130 євро. Косарку власник газону має надати сам. Скори­статись послугою можна буде в сезон: із середини травня по серпень.

Оголошення про нову послугу на сайті Posti.

Оголо­шення про нову послугу на сайті фінської пошти.

Керівник Posti Ану Пунола каже, що ідея нової послуги належить самим поштарям. Але менеджмент компанії теж активно шукає способи зробити тради­ційну пошту потрі­бнішою в нові часи службою. Наприклад, поштарі також можуть здійснювати послуги соціальних праців­ників: приходити додому до людей із фізичними вадами, допомагати їм по госпо­дарству, розігрівати страви. Інша нова послуга — охоронна людей, об’єктів чи громад­ського порядку.

Пошти інших країн теж тестують нові способи підза­робити. India Post розіслала праців­ників по селах, щоб дізнатись, які товари можуть продавати місцеві фермери. Пізніше компанія розмі­стила ці товари онлайн — для торгівців. Зароблятиме пошта на доставці замовлень від фермерів покупцям.