Масовий перехід на електронні листи й онлайн-видання замість паперових найбільше позначився на одній традиційній галузі: пошті. Один із перших бізнесів у світі став хронічно збитковим: приміром, американська пошта торік витратила на $5,1 млрд більше, ніж заробила.

Серед жертв прогресу фінська пошта Posti — не виняток. Зараз її послугами користуються стільки, скільки користувались у 1960-х, і показник продовжує падати. Збитки фінських поштарів за 2015-й рік — 75 млн євро, пише The Atlantic.

Тому відтепер по вівторках — це найменш завантажений будень на фінській пошті — працівники зможуть додатково косити газони: вони й так обходять майже три мільйони обійсть. Цей сервіс — за передплатою: щотижневе півгодинне косіння обійдеться в 65 євро на місяць, годинне — у 130 євро. Косарку власник газону має надати сам. Скористатись послугою можна буде в сезон: із середини травня по серпень.

Оголошення про нову послугу на сайті Posti.

Оголошення про нову послугу на сайті фінської пошти.

Керівник Posti Ану Пунола каже, що ідея нової послуги належить самим поштарям. Але менеджмент компанії теж активно шукає способи зробити традиційну пошту потрібнішою в нові часи службою. Наприклад, поштарі також можуть здійснювати послуги соціальних працівників: приходити додому до людей із фізичними вадами, допомагати їм по господарству, розігрівати страви. Інша нова послуга — охоронна людей, об’єктів чи громадського порядку.

Пошти інших країн теж тестують нові способи підзаробити. India Post розіслала працівників по селах, щоб дізнатись, які товари можуть продавати місцеві фермери. Пізніше компанія розмістила ці товари онлайн — для торгівців. Зароблятиме пошта на доставці замовлень від фермерів покупцям.