Німецький проми­словий концерн thyssenkrupp представив нову модель ліфта: уперше з винаходу підйомника в 1854-му в системі не викори­сто­ву­ються троси. Кожну кабінку оснащено автономним двигуном, який повільно пересуває ліфт у шахті.

Ліфт під назвою MULTI може рухатись як верти­кально, так і горизон­тально, повідом­ля­ється спеці­альному сайті новинки. Для цього в шахтах є поворотні механізми, які спрацьо­вують залежно від обраного пасажиром маршруту. Або номера ліфта: перед­ба­ча­ється, що кабінок буде багато й вони зі швидкістю 5 метрів на секунду невпинно курсу­ва­тимуть за запро­гра­мо­ваним маршрутом. Схоже на рідкісний зараз ліфт безпе­рервної дії — патер­ностер.

У компанії впевнені, що через урбані­зацію хмаро­чосів ставатиме все більше. Із 2000-го року будинків заввишки понад 200 метрів зросла утричі. Зараз їх майже 900, ще 180 — у процесі будів­ництва. Нові ліфти мають допомогти швидше й дешевше розпо­ділити потоки пасажирів у таких висотках.

Так ліфти мінятимуть напрям руху.

Так ліфти мінятимуть напрям руху.

Будинки перетво­рю­ються на верти­кальні міста, і їм потрібна гнучка транс­портна система, схожа на метро. Сама лише швидкість не вирішує транс­портних задач, які виникають у таких хмаро­чосах.
Керівник відділу дослі­джень thyssenkrupp Elevator Маркус Джеттер.

Цьогоріч thyssenkrupp завершує будів­ництво так званої Тестової вишки — 232-метрового хмарочоса, в якому компанія тесту­ватиме свої розробки. Після завер­шення на верхівці буде найвищий у Німеччині оглядовий майданчик. Плану­ється, що людей достав­лятиме туди MULTI.