«Вкажіть своє ім’я, мову, стать а також колір шкіри» — з такого меню починається процес замовлення книжки Little boy who lost his name (для дівчат, відповідно, Little girl who lost her name). Після заповнення простої форми спеціальна програма «складе» цілісну історію про кожну літеру імені. Розвороти з яскравими ілюстраціями та лаконічними історіями вже готові: треба лише обрати потрібне. Тоді книжка друкується в єдиному екземплярі й поштою надсилається з Лондона, де знаходиться компанія, в будь-яку країну світу. Побачити результат можна у промо-відео книжки:

Бізнесовий результат — невдовзі майже півтора мільйони проданих примірників. Видання стало усесвітнім хітом, і історія далека від завершення, адже зараз книжка існує лише в десяти мовних варіантах, і китайської, арабської, японської мов ще немає. Місце для росту величезне. А почалось усе з роботи «для душі» в позаробочий час.

Наша коротка історія:
Одного разу (у 2012 році) четверо друзів зібрались разом, щоб зробити персоналізовану книжку — кращу за всі, які будь-коли створювались. Вони працювали у вільний час, це був сайд-проект. Пізні ночі! Співчутливі сім’ї! Вдавання, що на роботі займаєшся робочими справами, тоді як насправді зовсім ні! Врешті-решт з усім було завершено: з історіями, малюнками, кодуванням, сайтом, друкарнею — з усім. Книжку запустили. Звістка про неї розійшлась. Люди купували книжку й говорили про неї хороші речі. І тоді наші друзі подумали: почекайте. Почекайте секунду. Це ж може стати чимось потужним!
Вони отримали інвестиції. Вони перемогли в «Акулах бізнесу» (телешоу, в якому підприємці пропонують свої ідеї досвідченим інвесторам чи бізнесменам — «Далі буде»). Вони знайшли офіс, переконали інших прекрасних людей приєднатись, продали силу-силенну книжок… І зробили багато, багато ночей магічними.

Такою є повна передісторія проекту, вказана на офіційному сайті.

Засновники Lost My Name.

Засновники Lost My Name.

А далі, з більшими ресурсами (інвестиції склали $9 мільйонів) і новими людьми, історія стала ще цікавішою. Компанія взялась за другий, також персоналізований проект. Але до проекту — дуже нетипово для книжки — підключилось 14 програмістів. У результаті з’явився один із технологічно найпрогресивніших видавничих проектів, набагато складніший за книжку про ім’я. У The incredible intergalactic journey home, окрім імені, можна обрати країну, місто й навіть адресу, за якою проживає читач. В результаті у книжці з’явиться навіть супутникове зображення будинку дитини, органічно включене у розповідь. Погляньте, ось кілька ілюстрацій із книжки про дівчинку Лізу, яка живе в Букінгемському палаці. Так, саме та Єлизавета.

Як і належить компанії на перетині медіа й технологій, до нового продукту також зняли відео-промо.

Це відео більше розраховане на дітей. А для батьків, а також потенційних інвесторів та партнерів, є ролик про те, хто і як задіяний у створенні такої книжки:

Офіс Lost My Name мало нагадує видавництво — скоріше, успішну IT-компанію.

Lostmyname-office

Значною мірою це так і є. Lost My Name не обмежується видавничими проектами. На корпоративному сайті стартапу вже вказано мету — стати найкращою в світі компанією з персоналізованих розваг. І щось їм точно вдасться: поки писався цей матеріал, Lost My Name продала, якщо вірити лічильнику на сайті, ще 162 персональні книжки.

Усі зображення взято з офіційного сайту компанії.