«Вкажіть своє ім’я, мову, стать а також колір шкіри» — з такого меню почина­ється процес замов­лення книжки Little boy who lost his name (для дівчат, відпо­відно, Little girl who lost her name). Після запов­нення простої форми спеці­альна програма «складе» цілісну історію про кожну літеру імені. Розвороти з яскравими ілюстра­ціями та лаконі­чними історіями вже готові: треба лише обрати потрібне. Тоді книжка друку­ється в єдиному екзем­плярі й поштою надси­ла­ється з Лондона, де знахо­диться компанія, в будь-яку країну світу. Побачити результат можна у промо-відео книжки:

Бізне­совий результат — невдовзі майже півтора мільйони проданих примір­ників. Видання стало усесвітнім хітом, і історія далека від завер­шення, адже зараз книжка існує лише в десяти мовних варіантах, і китай­ської, арабської, японської мов ще немає. Місце для росту величезне. А почалось усе з роботи «для душі» в позаро­бочий час.

Наша коротка історія:
Одного разу (у 2012 році) четверо друзів зібрались разом, щоб зробити персо­на­лі­зовану книжку — кращу за всі, які будь-коли створю­вались. Вони працювали у вільний час, це був сайд-проект. Пізні ночі! Співчу­тливі сім’ї! Вдавання, що на роботі займаєшся робочими справами, тоді як насправді зовсім ні! Врешті-решт з усім було завершено: з історіями, малюнками, кодуванням, сайтом, друкарнею — з усім. Книжку запустили. Звістка про неї розійшлась. Люди купували книжку й говорили про неї хороші речі. І тоді наші друзі подумали: почекайте. Почекайте секунду. Це ж може стати чимось потужним!
Вони отримали інвестиції. Вони перемогли в «Акулах бізнесу» (телешоу, в якому підприємці пропо­нують свої ідеї досвід­ченим інвесторам чи бізне­сменам — «Далі буде»). Вони знайшли офіс, переконали інших прекрасних людей приєд­натись, продали силу-силенну книжок… І зробили багато, багато ночей магічними.

Такою є повна перед­історія проекту, вказана на офіційному сайті.

Засновники Lost My Name.

Засновники Lost My Name.

А далі, з більшими ресурсами (інвестиції склали $9 мільйонів) і новими людьми, історія стала ще цікавішою. Компанія взялась за другий, також персо­на­лі­зо­ваний проект. Але до проекту — дуже нетипово для книжки — підклю­чилось 14 програ­містів. У результаті з’явився один із техно­ло­гічно найпро­гре­сив­ніших видав­ничих проектів, набагато складніший за книжку про ім’я. У The incredible intergalactic journey home, окрім імені, можна обрати країну, місто й навіть адресу, за якою проживає читач. В результаті у книжці з’явиться навіть супутникове зобра­ження будинку дитини, органічно включене у розповідь. Погляньте, ось кілька ілюстрацій із книжки про дівчинку Лізу, яка живе в Букін­гем­ському палаці. Так, саме та Єлизавета.

Як і належить компанії на перетині медіа й техно­логій, до нового продукту також зняли відео-промо.

Це відео більше розра­ховане на дітей. А для батьків, а також потен­ційних інвесторів та партнерів, є ролик про те, хто і як задіяний у створенні такої книжки:

Офіс Lost My Name мало нагадує видав­ництво — скоріше, успішну IT-компанію.

Lostmyname-office

Значною мірою це так і є. Lost My Name не обмежу­ється видав­ничими проектами. На корпо­ра­тивному сайті стартапу вже вказано мету — стати найкращою в світі компанією з персо­на­лі­зо­ваних розваг. І щось їм точно вдасться: поки писався цей матеріал, Lost My Name продала, якщо вірити лічильнику на сайті, ще 162 персо­нальні книжки.

Усі зобра­ження взято з офіційного сайту компанії.