Текст Антона Семиженка, заголовне фото — unsplash.com.

У світі з електромобілями, бумом альтернативної енергетики та все уважнішим ставленням до екології поява електричного корабля була питанням часу та вірного місця. Вимога до часу: поява містких акумуляторів, які швидко б заряджались. До місця — дистанція має бути відносно невеликою, з можливістю підзарядитись у порту. За таких умов ідея електричного корабля стає реальною та комерційно вигідною. І ці умови зійшлись у промисловому районі Китаю, довкола міста Гуанчжоу, пише видання China Daily.

Зведена Гуанчжоуською суднобудівною компанією (Guangzhou Shipyard International Company Ltd) баржа — 70,5 метри завдовжки, а її акумулятор потужністю 2400 кВт⋅год дає кораблю можливість розвивати швидкість у 12,8 кілометрів на годину. На повному заряді баржа пропливе 80 кілометрів, а для поновлення запасів енергії їй достатньо двогодинної підзарядки в порту.

Перший електричний корабель готовий до спуску на воду. Фото China Daily

Корабель використовуватимуть на коротких рейсах річкою Сіцзян, або Перловою річкою, третьою найбільшою в Китаї. За іронією, перевозитимуть баржею вугілля, одне з найменш екологічно чистих видів пального. Вугілля потрібне місцевій електростанції — і виходить, що витрати електричного корабля за один рейс менші, ніж у корабля на дизельному чи вугільному пальному.

Одночасно зі спуском корабля на воду в Китаї видано новий національний стандарт електрокораблів. Скоро він має стати в нагоді: за словами представників конструкторського бюро, яке розробляло баржу — Hangzhou Modern Ship Design & Research Cо — технологія дозволяє будівництво інших електричних кораблів, як вантажних, так і пасажирських.