Чому це важливо?
Потреба в екологічніших авіаперевезеннях назріла давно. Нові технології вже дозволяють обійтись без пального.

Норвегія посідає перше місце за двома показниками: там найбільш розвинутий авіатранспорт і найбільше покупців електромобілей. Перше пояснюється особливостями рельєфу: через звивистий та нерівний ландшафт повітряний шлях від одного містечка до іншого може бути істотно коротшим від наземного — а відтак швидшим і навіть дешевшим. Другий факт пояснюється екологічною свідомістю норвежців і підтверджується статистикою від Tesla: донедавна саме Норвегія була головним європейським ринком виробника електрокарів, торік там придбали 8500 їхніх автівок.

Ці два факти зумовили третій: у країні на державному рівні думають про перехід на електричні літаки. І сьогодні, 18 червня, міністр транспорту країни здійснив перший політ у повністю електричному пасажирському літаку. Двомісному, виробництва словенської компанії Pipistrel.

Здійснила рейс місцева авіакомпанія Wideroe, яка особливо зацікавлена в розвитку нових малих літаків. Компанія возить пасажирів найкоротшими у світі авіамаршрутами на найменших пасажирських літаках. Тому строк роботи зарядженого акумулятора літака Pipistrel — одна година — перевізника задовольняє. Місткість салону — поки що ні, там використовують борти від 40 місць. Однак у Wideroe сподіваються, що невдовзі з’являться місткіші моделі, і не пізніше, ніж за 10 років вдасться замінити ними старі літаки на рідкому паливі.

Літаки Pipistrel надкомпактні, однак мають істотний плюс: для злету й посадки їм треба значно менше місця, ніж звичайним рейсовим літакам.

Метою польоту, крім демонстрації пріоритетів держави й компанії, було тестування роботи з електричним літаком наземних служб та місцевих систем навігації. Все минуло без проблем.

Якщо авіаперевізнику нові літаки потрібні для економії грошей, то Норвегії — для зменшення викидів парникових газів. Країна запланувала до 2030 року знизити кількість викидів, що призводять до глобального потепління, на 40 відсотків.

Текст: Антон Семиженко, фото: Pipistrel Aircraft.

+ а також
Крім електричних автівок та літаків у світі з’являються й електричні кораблі. Так, навесні ми повідомляли про спуск на воду першої електробаржі у Китаї.