Друга за кількістю перевезених пасажирів у Європі авіакомпанія, британська EasyJet, заявила про плани використовувати в літаках водневе пальне. Це стосуватиметься моментів, коли літак на землі їде доріжками летовища. За статистикою, на кожному рейсі, перед злетом і після посадки, повітряне судно біля 20 хвилин їздить землею: набирає швидкість чи вирулює ближче до терміналу аеропорту. Якщо помножити все на кількість літаків лоукостера та їхню завантаженість, виходить, що на рік повітряні судна EasyJet проїжджають 4,6 млн км.

Капсули з водневим пальним безпечні для довколишнього середовища, адже після згоряння матеріалу утворюється тільки вода. Вона чиста, тож може використовуватись у системі водопостачання літака. Втім, екологічний мотив у рішенні відомої своєю меркантильністю EasyJet грає другорядну роль. Загалом мова йде про гроші. Спеціалісти компанії підрахували, що в разі використання водневого пального економія традиційного авіакеросину може скласти 51%. А він ніколи не був дешевим.

Для використання гідрогенових капсул потрібно дві речі: їхнє безперебійне постачання та станції заправки. І якщо у випадку з автомобілями тут поки що складно, авіалініям простіше, адже літаки заправляються в аеропортах. Спершу інфраструктуру для використання водневого пального встановлять на кількох обраних летовищах. Тоді, якщо все піде вдало, мережу розширять, пише Wired.

Наскільки інновація зможе здешевити квитки для пасажирів, в EasyJet поки не повідомляють. Як і точного часу її впровадження. Але відомо, що ознайомлювати з новою системою пілотів почнуть уже цьогоріч.

Нагадаємо, в Airbus розробили систему, яка полегшує для людського організму різку зміну часових поясів, тобто джетлег. Пристосуватись до нього допоможе зміна освітлення в салоні літака.

Фотографія — planespotters.net.